НАП казва по телефона колко данъци дължим

Освен че дават всякакви данъчно-осигурителни справки, от кол центъра на Агенцията приемат и сигнали за нарушения

НАП казва по телефона колко данъци дължим

НАП ще може да предоставя данъчноосигурителна информация по телефона на клиентите си, които притежават персонален идентификационен код (ПИК). Това ще става чрез кол центъра на Агенцията, уточняват данъчните. Това е поредният начин гражданите и фирмите с ПИК да получават информация за своите данъчни и осигурителни задължения, освен онлайн - с ПИК или електронен подпис, и в офисите на Агенцията. При обаждането по телефона ще трябва да се идентифицират със своя ПИК. До сега нямаше такава възможност, но последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс дадоха възможност на НАП да предложи новата услуга, коментират данъчните. Очаква се Агенцията да въведе проверката за данъци и осигуровки по телефона в близките месеци. Разпоредбите на данъчния кодекс дават 6-месечен срок, в който да се уреди ред и начин за прилагането им.

 

3 милиона запитвания, средно по 4 минути на разговор

 

Освен че дават всякакви данъчно-осигурителни справки, от кол центъра на Агенцията приемат и сигнали за нарушения

 

От създаването си през 2008 г. до сега, кол центърът на НАП е получил близо 3 милиона запитвания на клиенти на Агенцията. Чрез телефона за информация на Агенцията 0700 18 700 са обслужени 2 200 000 запитвания на клиенти, а служителите на информационния център са отговорили на над 164 400 въпроса, постъпили на електронния му адрес – infocenter@nra.bg. Автоматизираните справки и информация са ползвани над 680 000 пъти. Средната продължителност на телефонните разговори е 4 минути.

 

На телефона на информационния център на НАП 0700 18 700 гражданите и представителите на фирмите могат да получат съвет за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски. Освен това могат да ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата: проверка на здравен статус, справка за регистрация по ДДС и др. Телефонното обаждане към 0700 18 700 е на цената на градски разговор от цялата страна за абонатите на стационарни телефони. Обажданията от мобилни телефони се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор. Запитвания клиентите могат да изпращат и на имейл адрес infocenter@nra.bg.

 

Кол центърът на НАП приема също и сигнали за неиздаване на касови бележки и други данъчни и осигурителни нарушения. 

 

 

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори