НАП ще може да предоставя данъчноосигурителна информация по телефона на клиентите си, които притежават персонален идентификационен код (ПИК). Това ще става чрез кол центъра на Агенцията, уточняват данъчните. Това е поредният начин гражданите и фирмите с ПИК да получават информация за своите данъчни и осигурителни задължения, освен онлайн - с ПИК или електронен подпис, и в офисите на Агенцията. При обаждането по телефона ще трябва да се идентифицират със своя ПИК. До сега нямаше такава възможност, но последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс дадоха възможност на НАП да предложи новата услуга, коментират данъчните. Очаква се Агенцията да въведе проверката за данъци и осигуровки по телефона в близките месеци. Разпоредбите на данъчния кодекс дават 6-месечен срок, в който да се уреди ред и начин за прилагането им.
3 милиона запитвания, средно по 4 минути на разговор
Освен че дават всякакви данъчно-осигурителни справки, от кол центъра на Агенцията приемат и сигнали за нарушения
От създаването си през 2008 г. до сега, кол центърът на НАП е получил близо 3 милиона запитвания на клиенти на Агенцията. Чрез телефона за информация на Агенцията 0700 18 700 са обслужени 2 200 000 запитвания на клиенти, а служителите на информационния център са отговорили на над 164 400 въпроса, постъпили на електронния му адрес – infocenter@nra.bg. Автоматизираните справки и информация са ползвани над 680 000 пъти. Средната продължителност на телефонните разговори е 4 минути.
На телефона на информационния център на НАП 0700 18 700 гражданите и представителите на фирмите могат да получат съвет за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски. Освен това могат да ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата: проверка на здравен статус, справка за регистрация по ДДС и др. Телефонното обаждане към 0700 18 700 е на цената на градски разговор от цялата страна за абонатите на стационарни телефони. Обажданията от мобилни телефони се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор. Запитвания клиентите могат да изпращат и на имейл адрес infocenter@nra.bg.
Кол центърът на НАП приема също и сигнали за неиздаване на касови бележки и други данъчни и осигурителни нарушения.
Напиши коментар