"Никой няма право да изпраща съобщения, ако потребителят не е дал изрично съгласието си да получава такива. Още повече, че това често представляват както оферти за сключване на договори, така и някакъв тип игри, които водят до необходимост от заплащане на суми. Обикновено потребителят дори не разбира и когато получи следващата си фактура, установява, че е приел предложението да участва в някаква игра, или да му бъдат изпращани други такива кратки текстови съобщения с информация, срещу което той заплаща понякога немалки суми. Това не е законосъобразно".
Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов по БНР. Той коментира журналистически въпрос дали рекламните есемеси от търговци са законни и как може да се противодейства. Начинът това да бъде изчистено напълно от оборота, е да се подават сигнали, за да можем заедно с колегите от Комисията за регулиране на съобщенията да извършваме проверки и да санкционираме нарушителите, посочи Маргаритов.
Шефът на КЗП коментира, че са открити и нарушения при автомобилните застрахователи. Един от очерталите се проблеми бил неоснователният според Комисията опит на застрахователите да се освободят от отговорност при кражба на лекия автомобил, ако талонът за него е бил вътре. "Кодексът за застраховането обаче съвсем категорично и изчерпателно изброява случаите, в които застрахователят може да се освободи от отговорност", подчерта председателят на КЗП.
Няколкото опита на ресторантьори да въведат нерегламентирано различни такси от типа „празен стол”, „празна чиния” и пр. са недопустими, но единични, каза още Маргаритов. Според него гаранциите за това, че некоректните практики би трябвало да се избягват за в бъдеще, е и рефлексията върху имиджа на тези търговци. „Ако някой си мисли, че може да извади полза от такова нещо, според мен, той греши. Това е една лоша реклама. За съжаление, тя може да се превърне в лоша реклама на целия туристически продукт, особено когато придобива и обществена гласност”, каза Маргаритов. Снимка: Интернет
Напиши коментар