Виртуални симулации учат децата как да реагират при инциденти /Снимки/

Разработени са сценарии с различни нива на трудност

Снимки: МВР

 

Един учебен час 25 ученици от столичната Национална професионална гимназия по прецизна техника и оптика „М. В. Ломоносов“ имаха възможност да разберат начините за регистрация, създаването и персонализирането на собствен аватар, специфичните изисквания и съдържанието на специализирана виртуална игра.

 

Осмокласниците бяха първите български деца, които тестваха възможностите на 3D-средата на симулирани пожари, наводнения и др. създадена да учи децата на правилно поведение при инциденти, уточниха от МВР. Служителите на ГД “Пожарна безопасност и защита на населението“ предоставиха на учениците възможност да стартират самостоятелна игра и да проверят знанията си за реакция при пожари и наводнения.

 

Децата получиха автономни димни датчици и научиха повече за ползите от използването им в домашни условия, начините за монтиране и експлоатация на уредите. На децата беше обяснено, че димните датчици предупреждават хората за възникването на пожар  и по този начин им предоставят допълнително време за евакуация и безопасно напускане на горящата сграда.

 

Инициативата за създаването на виртуална 3D среда, която да симулира пожари и наводнения и да учи децата на правилно поведение при възникването им, е на ГД “Пожарна безопасност и защита на населението”, в партньорство с Гръцки свободен университет, Малтийски университет и FELCOS UMBRIA, неправителствена организация от Италия.

 

Разработването на играта е част от дейностите по проект “Безопасност от пожари и наводнения във виртуалния свят” (FORETELL), финансиран по Европейска програма „Еразъм +”. Той е с продължителност от 24 месеца.

 

Основната цел е повишаване нивото на подготовка на ученици на от 8 до15-годишна възраст и намаляване на риска в случай на възникване на инциденти. Идеята е чрез използването на 3D видео симулация те да формират навици за безопасно поведение и правилни действия в случай на пожари и наводнения.

 

В помощ на учителите е създадена и обучителна среда, съдържаща текстови и видео материали, свързани с превенция и действия в случай на инциденти. Разработени са четири индивидуални сценария с различни нива на трудност. Те акцентират върху конкретни реални опасности и начините за справяне с тях – пожар в дома, наводнение сред природата, евакуация от обществена сграда, горски пожар и др.

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори