Русенскиятуниверситет „Ангел Кънчев“обяви победителите в конкурса за есе „Какво бих променил в българското образование“. Състезанието беше за ученици и студенти и бе проведенов периода май - август 2015 г. поинициатива на факултет „Бизнес и мениджмънт“ къмРУиСдружение „JUMP Project“.Организаторите коментират, че конкурсът е
събудилинтерес и са получени интересниразработки, с преобладаващо ученическопредставителство. За оценяване на материалите е билосформирано жури в състав проф. д-р ВелизараПенчева - зам.-ректор по развитие, координация и продължаващо обучение,проф. д-р Диана Антонова – зам.-декан по научното и кадрово развитие наФБМ, гл. ас. д-р Свилен Кунев – организатор към Центъра по предприемачествона РУ и докт. Венцислава Николова - представител на JUMP Project. Освен паричните награди за класираните, всеки от участниците вконкурса ще получи сертификат за участие и поощрителни награди - промоматериали на Русенски университет.
Ето и класирането:
След общо обсъждане и оценяване е извършена следната класация:
При ученическите разработки
Първо място, 150 леванаграда
Ипек Юзджан - ПГТ „И. Павлов”, Русе, Х „б” клас
Стефани Александрова -ПГИУ „Елиас Канети”, XII клас
Второ място - не се присъжда
Трето място, 50 лева
Нора Пиперева - ПГИУ „Елиас Канети”, XII „д” клас
Студентски есета
Първо място– не се присъжда
Второ място - 100 лева
Мила Петрова - спец. “Бизнес мениджмънт”, III курс
Ивалина Русева – спец. „Кинезитерапия”, IV курс
Трето място, 50 лева
Благовеста Андреева – спец. „Право”, II курс
Мария Петкова – спец. “Бизнес мениджмънт”, III курс
В повечето от ученическите работи впечатление прави убеждението на
участниците, че„да бъдеш преподавател не е просто професия, а призвание“(Нора Пиперева). Като основни проблеми се споменават „острата необходимостда възвърнем респекта на образователните институции, нивото на образованиетои авторитета на учителя“ (Ипек Юзджан), както и липсата на креативност в преподавания материал и отношението на учителя, „като водещстимул за обучаваните чрез иновационни методи на преподаване на учебнияматериал.“ (Ипек Юзджан). Друг участник пък изказва притесненията си, че дипломите губят „съответната образователна стойност“ (Стефани Александрова),която саималипредигодини.
Студентите изтъкват като основно слабо звено на образователната
система нейната „морална остарялост“- „на преден план изплува проблемът наповечето студенти относно предметите, които задължително трябва да бъдатизучавани, въпреки че нямат актуална насоченост.“ (Мила Петрова). „Динамичнатаглобална икономика, както и предизвикателствата на европейския пазарна труда, налагат предефиниране на целите на българското образование“споделя един от победителите (Благовеста Андреева). „Да се оптимизираучебното съдържание, да се модернизира образователния процес и да серазработят методи за преподаване, ориентирани към възприятието научениците“ и за „диалог между висшите учебни заведения и пазара на труда“призовават другите отличени (Мария Петкова и Ивалина Русева).
Организаторите благодарят на всички, които са взели участие в конкурса„Какво бих променил в българското образование“ и отбелязват, че изборът нажурито е бил труден. Повечето от получените разработки впечатляват спублицистични умения, критично мислене и оригиналност.
Награждаването на призьорите ще се състои на 10.10.2015 г. от 8.30 ч. вКанев Център по време на работата на секция „Качество на висшето образование”на МеждународнатанаучнаконференциянаРусенския университет подпредседателствотонапроф.д-рВелизараПенчева, съобщават още от университета. Снимка: Интернет, архив
Напиши коментар