Омбудсманът съветва гражданите как да си потърсят правата за липсата на ток

Омбудсманът съветва гражданите как да си потърсят правата за липсата на ток

Гражданите, останали повече от 24 часа без ток по време на снежната буря преди седмица у нас, могат да поискат обезщетение. Първоначалната сума е 30 лв., а за всеки започнал след това 12-и час по още 20 лв.

Потърпевшите трябва да напишат жалба в свободен текст до енерго дружеството. Това обясни в ефира на „Здравей, България” омбудсманът ни Диана Ковачева. За изгорели уреди срокът за подаване на жалби е 5 работни дни, поясни още тя. 

„Хората, на които са им отказани средства заради форсмажорни обстоятелства, да се обърнат към КЕВР, като изпратят писмено оплакване. Смятам, че това е злоупотреба с монополно положение. Тук КЗК трябва да се намеси. Дружествата са длъжни да поддържат сервитутната зона – около стълбовете, дърветата”, призова Ковачева.

На сайта на омбудсмана е публикувана подробна инструкция как гражданите да потърсят правата си, ако са били оставени без ток.

За увеличението на водата:

„Инфраструктурата е остаряла, качеството на водата е лошо, а цената е висока. 80% е увеличението в Берковица. Това е сериозен ръст, който не отговаря на качеството. Това е проблемът. Няма никаква връзка между цена и качество. Няма възможност за онези населени места,където тече вода с лошо качество да платят по-малко”, поясни омбудсманът.

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори