В изнесени пунктове съдействат на хората за достъп до пациентското им досие

Пунктовете ще бъдат разположени във всички 28 области на страната

В изнесени пунктове съдействат на хората за достъп до пациентското им досие Снимка: pixabay.com

От днес започва кампанията на здравното министерство, в която хората могат да получат съдействие за достъп до пациентското си досие чрез мобилния си телефон. Това ще се случва в изнесени пунктове в различни населени места, като локациите ще бъдат обявявани предварително на сайта на министерството. Кампанията ще продължи до края на септември.

Пунктовете ще бъдат разположени във всички 28 области на страната. На сайта на МЗ е публикувана интерактивна карта, на която са отбелязани дните и часовете, в които ще работят пунктовете. Всеки петък на сайта на МЗ ще бъде публикувана актуална информация с локациите и часовете за следващата седмица. Информацията ще бъде достъпна и на сайтовете на съответните РЗИ. В пунктовете гражданите ще получават безплатно съдействие за „сдвояване“ на телефона им с електронното им здравно досие.

Днес мобилни пунктове ще работят в Монтана, Плевен, Русе, Силистра, Шумен, Своге, Дупница, Кърджали, Благоевград. В София такива пунктове ще има от днес до петък в търговските центрове на Цариградско шосе и на Околовръстния път. Над 75 хиляди души вече имат достъп до пациентското си досие през телефона си, обясни преди няколко дни Борис Костадинов от Информационно обслужване. По думите му има единични случаи на проблем при сдвояването на телефона.

"Както знаете, имаме 24-часов кол център, където всеки може да обади и да потърси помощ. Винаги сме на разположение, за да помогнем и да решим проблема", каза Костадинов пред БНР.

Към момента хората, успешно сдвоили телефоните си, имат достъп и до досиетата на своите деца. Очаква се от август такъв достъп да се дава и на близките на тежко болни хора, за да се избегнат злоупотреби със здравните им права. 

Приложението еЗдраве дава възможност всеки да вижда извършените му прегледи, издадените му от лекар направления, изписаните рецепти, поставени ваксини, извършени изследвания, болничен престой. Чрез приложението гражданите могат да получават информация за кръводаряване и медицинска експертиза, за протоколи за скъпоструващи лекарства, за всяка добавена медицинска дейност, както и здравна информация за непълнолетните им деца. Модулът „Дългосрочна грижа“ дава информация за предстоящи профилактични прегледи и изследвания според пола и възрастта.

Приложението  еЗдраве се изтегля безплатно от App Store или Google Play.

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори