Плевен: Нов вид измама - мнима директорка завлича наивни търговци
Измамницата взима стока срещу обещания за реклама, обикаля предимно изложения и презентации
Скъпа стока взела от щанда на предприятието „Тих труд” преди Коледа жена, представила се като „директор маркетинг и реклама” на три издания - вестниците „Рекламен пазар” и „Училищни вести” и бизнесизданието „Рекламни вести”. Тя поискала стоката с обещанието за реклама в коледен вестник. Търговката на щанда наивно й повярвала. Месец след случката обаче няма и помен нито от „директорката”, няма документ и за дадената стока, нито пък издание с обещаната реклама. Разбрала, че е метната на върбата от опитна измамница, Илинка Георгиева, търговката от въпросния коледен щанд на „Тих труд“, се обърна към към нас, за да предпази от подобна измама други като нея.
Ето какво ни разказа Илинка Георгиева месец след случката:
„Беше 6 декември, току-що бяхме открили коледния си щанд в центъра на Плевен. При мен дойде жена на средна възраст, която се представи за директор на рекламно издание и поиска да й дам 3 дамски скъпи нощници, за да ги рекламира в коледния брой. Помислих, че става дума за издание в Плевен, свързах я с директора ни Георги Йотов и той разреши. Поисках някакъв документ, с който да се отчета, но въпросната шефка на рекламата ме увери, че ще мине на другия ден. Не мина нито на другия, нито когато и да е било. После разбрах, че ходила директно и в предприятието, да иска още стока, но там я познали и я изгонили. Аз за първи път бях на този щанд и се излъгах. По-късно колежки наоколо, като разбраха какво се е случило, ми казаха, че познават въпросната директорка като измамница и вече не се връзват на нейните приказки и обещания. Много народ била ужилила с пари, а сега минала на стока. Обикновено върлувала по изложения и презентации. Тази жена ми беше дала визитка, свързах се по телефона с нея няколко пъти и тя само обещаваше, че ще дойде и че ще има такова издание. Нито стока, нито издание, нито вестник досега съм видяла. При последния ни разговор й казах, че ще информирам за нея икономическа полиция. Но реших първо да се обадя в „Посоки”, за да предпазя междувременно други колеги от такива измами.“
След като разбрала за измамата, шефката на плевенската организация към Съюза на глухите Дида Каракирова се обадила на същия телефонен номер, представила се от името на фирма, която иска реклама. От другата страна на линията обаче явно усетили, че има „нещо гнило”, и разговорът бил прекъснат под предлог, че въпросната дама е в София и кормува в напрегнат трафик. Същият сценарий беше разигран и при опит на „Посоки” да разговаряме с шефа на въпросните три рекламни издания. Така ли прави един рекламен агент, за който всяко обаждане е важно?
Интересното в този случай е това защо Цветанка Симеонова, както пише в направената на обикновен принтер визитка, е дала истинския си телефонен номер и винаги отговаря на него, преди да го изключи заради „спешни задачи” или с обещания, че ще се обади по-късно. Т.е. никога. Не се ли страхува от това, че след толкова много сигнали ще попадне под погледа на полиция и прокуратура? Защото тя по принцип не е направила нищо осъдително - поискала е стока, дали са й я доброволно. Няма документ, може дори да отрече, че е имало такава среща. Обещала била реклама. Ще стане, но кога – когато може, няма договор с точна дата. Така че пак опираме до приказката за зелника. Кой е виновен, че такива хора още се хранят на гърба на наивници. Дано да няма повече ужилени от Цветанка Симеонова, защото се задават пролетни изложения. Умната!
Бел. ред.:
Справката ни в интернет установи, че имената на споменатите в материала вестници, от името на които се е представяла „директорката”, наистина съществуват, но... като приложение на регионален вестник, издаван в Сливен, или като електронно издание на софийско училище. Но нищо, свързано с Плевен. Вероятно издателите на споменатите вестници, ако те изобщо съществуват, не подозират, че някой обикаля страната и изнудва по този начин хората от тяхно име.
Напиши коментар