Хората на Цветанов: ГЕРБ на избори със стари обещания, но пари за магистралата Русе-Велико Търново няма

Хората на Цветанов: ГЕРБ на избори със стари обещания, но пари за магистралата Русе-Велико Търново няма

На 7 декември 2020 г. Агенция „Пътна инфраструктура“(АПИ) обяви обществената поръчка за определяне на изпълнители за изработване на технически проекти и строителството на първите 75,6 км от автомагистралата Русе - Велико Търново.Тръжната процедура е в две обособени позиции. В първата е, участъкът от Русе до Бяла, а във втората обходният път на град Бяла. Прогнозната стойност на поръчката е 982,74 млн. лв. без ДДС.

Особен интерес представлява обособена позиция 1. В нея е включен участъкът от Русе до Бяла, с дължината 40,24 км (това е „пътят убиец” - един от най-смъртоностните пътни участъци в България). Прогнозната стойност на поръчката за изработване на техническия проект и строителството е 536 391 000 лв. без ДДС, като сумата е с около 300 млн. лв. по-висока от обявената преди само два месеца цена. Срокът за изпълнение е 2120 календарни дни.

Това припомнят от новата партия на бившия втори в ГЕРБ - Цветан Цветанов. И напомнят, че на 18 септември 2015 премиерът Бойко Борисов е заявил: „Приоритет за правителството остават изграждането на АМ „Хемус”, с която Северна България ще изглежда по различен начин, магистралата Велико Търново-Русе, която в момента се проектира и догодина ще започне да се строи…”

"След като не се осъществи обещанието от 2015 г., то през месец май 2017 г. премиерът заяви, че: „Изграждането на магистралата Русе – Велико Търново, заедно с довършването на АМ „Хемус“ ще бъде приоритет в областта на инфраструктурните проекти”. Това бе обявено от него при представяне на програмата на третото правителство на ГЕРБ. Година по-късно, през май 2018 г., тогавашният министър и сегашен зам.-министър на регионалното развитие Николай Нанков заяви на форум във Велико Търново, че „АМ „Хемус“ и скоростният магистрален път Русе – Велико Търново действително са разглеждани като едно цяло”

За пореден път бе потвърдено, че те са приоритети на правителството, защото ролята им за икономическото възраждане на цяла Северна България е огромна и че реалният срок за строителството на трасето между крайдунавския град и Старата столица е до края на 2021-а година…

Сега сме в началото на 2021 г. и е време за избори, а управляващите отново решиха да „претоплят манджата” и да извадят темата за магистрала Русе - Велико Търново. Пак решиха да се заиграят с мечтите, а защо не и със съдбите на хората. Лесно може да се забележи, че срокът за изпълнение е 6 години, което ще рече, че в най-добрия случай, по сегашните планове на правителството, магистралата ще бъде завършена през 2027 г.  А сметката, която се канят да ни връчат е за над 536 млн. лв. без ДДС или за 40-километровото трасе средно над 13 млн. лв. на километър. И то за път в Дунавската равнина. Това звучи скъпо и бавно. От информацията, която е качена на сайта на министерството става ясно, че финансиране за този проект няма", се казва в позиция на ПП „Републиканци за България” до медиите.

 

 

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори