Доколкото ми е известно самолетът, разбил се в "Граф Игнатието", е бил на 50 метра височина, много под допустимата долна граница (300 метра), според мен това ще излезе причината за инцидента. Много хора са снимали полета, тъй като е бил генерален опит. Една неволна малка грешка, при полет с близо 500 км/ч и изпълняване на лупинг, всичко става за части от секундата. Това каза пред репортери на Нова телевизия бившият министър на отбраната Красимир Каракачанов.
"Самолетите трябва да се поддържат, модернизация на ВВС е извършвана за последно преди 5-6 години - докато аз бях министри. Летателната им годност трябва да се възстановява на всеки 2 години, да се премонтират двигатели и електроника. Ако последните 3 години никой не се е грижил за тях, са останали само 4 учебно-бойни самолети L-39 ZA, които летят от общо 12. Във времето, когато аз ремонтирах половината от машините, това струваше около 14 млн. лева. Армията и военните не могат да бъдат изтривалка за некадърните ни политици", коментира той.
По думите му чрез натиск и лобиране в парламента, той е успявал да осигурява средства за ремонт на военната авиация. "Всичките ни самолети летяха по време на моето управление. Въпросът е да вършиш работа като министър, не само да ходиш на командировски в чужбина. Не са виновни войниците, десетилетия наред политиците смятаха, че армията е за паради или ненужна. Единият загинал - майор Димитров, има над 1800 часа във въздуха, а другият - старши лейтенант Дункин също е опитен, макар по-млад. И двамата бяха много добри пилоти, но много често самочувствието, че си много добър, води до фатални последици", смята Каракачанов.
Напиши коментар