Резултатите от проучванията, извършвани в изборния ден - екзитпол, се оповестяват не по-рано от 20,00 часа на 9 юни. Това е записано в решение на Централната избирателна комисия, която забрани на социологическите агенции, които в деня на вота ще правят проучвания "на изход" (exit-poll), да оповестяват публично под каквато и да е форма резултати преди приключването на изборния ден.
Резултатите от допитвания до общественото мнение по повод на изборите също не може да се огласяват под каквато и да е форма 24 часа преди изборния ден, както и до обявяване на края на гласуването на територията на страната.
Социологическите агенции се регистрират в ЦИК, а анкетьорите не могат да анкетират непосредствено пред избирателните секции. Те трябва да работят на разстояние най-малко три метра от изхода на помещението, в което се гласува. Анкетьорите са длъжни да носят в изборния ден само отличителни знаци по образец, утвърден от ЦИК, като на бял фон с черни букви се изписва качеството им. Те се легитимират с издаденото им удостоверение. Обозначителният знак (бадж) за анкетьорите е с размери в широчина 90 мм и 55 мм във височина. В баджа се поставя информационна табела от бял картон, на която с главни букви с черен цвят е изписано АНКЕТЬОР. Анкетьорите, които носят отличителни знаци извън утвърдените или не носят отличителни знаци в случаите по чл. 272 ИК, се отстраняват от изборното помещение с решение на СИК, се казва в решението на Централната избирателна комисия.
Могат да бъдат анкетирани само вече гласували избиратели, като анкетьорите са задължени да им съобщават, че участието в изследването е доброволно и анонимно.
Социологическите агенции, регистрирани за извършване на проучване „на изхода“ са длъжни да публикуват на интернет страницата си информация за всички медии, на които предоставят резултати от допитванията в изборния ден.
Напиши коментар