Автоматичната функция за правоприлагане на тол системата вече е факт. Това каза пред журналисит проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), предаде "Фокус".
"Неслучайно последните седмици имахме много прессъобщения, с които подсещахме водачите да внимават при въвеждането на електронните винетки, избора на държава. Искам да кажа с голямо удоволствие днес, че автоматичната функция за правоприлагане на тол системата вече е факт. От днес системата е превключена в този режим. Това означава, че в края на деня при фиксирани нарушения в рамките на известен период около седмица ще тестваме издаването на електронни фишове и ще информираме обществеността от кога започваме тези електронни фишове да ги разпространяваме до нарушителите", заяви проф. Асенов.
По думите му това е бил много важен момент, защото до него се е правоприлагало в присъствието на тол контрола и нарушителя. "С проглеждането на очите на тол системата, вече имаме и функцията за автоматично правоприлагане и издаване на електронен фиш. Това е още една стъпка преди изконната дата от 1 март за въвеждане на тол системата, за да може с въвеждане на тол системата да въведем и да бъде активна тази функция и за маршрутните карти и за таксуване с бордови устройства и GPS тракери", коментира още той.
Той уточни, че става въпрос за всички автомобили, които минават през стационарните рамки за контрол. "Аз ги наричам "очите на тол системата. Те следят 7 дни в седмицата, 24 часа в денонощието кои са нарушителите. На базата на установяване на нарушенията, по електронен път в кряа на деня се издава документ, наречен електронен фиш", каза още проф. Асенов.
Във връзка с електронния фиш, проф. Асенов уточни, че са в процедура на вътрешен одит от днес няколко дни ще верифицират информацията за нарушенията. "Ще ви информираме кога реално ще започнем издаването на фишовете, които да се предоставят на нарушителите за заплащане. Искам да кажа за електронния фиш - остава опцията за компенсаторна такса. Т.е. в рамките на 14 дни след получаване на електронния фиш, нарушителят, ако признае нарушението, може да заплати компенсаторна такса и наказателното производство не продължава. Ако той откаже да заплати и не е възразил в законоустановеният срок, се преминава към съответните наказателни постановления и глоби съгласно закона", уточни още той.
Имаме нови 34 точки за продажба на маршрутни карти на граничните пунктове и 10 места за заплащане на компенсаторни такси.
„Осигурили сме мобилен пункт за продажба с две работни места“, каза още проф. Асенов.
„Целта е максимално да обхванем транзизтния трафик и да удовлетворим изискването на нашите партньори – местните превозвачи, транзитният трафик да е таксуван така, както тях ги таксуват другите държави. Малко патриотизъм да вкараме в целия диалог“, каза още проф. Асенов.
В нашата тол система не сме въвели нито един допълнителен разход, поясни още той.
Той уточни, че при формирането на пътните такси, има два типа разходи, така наречените присъщи и допълнителни.
„В нашата тол система нито един допълнителен разход не сме въвели при формиране на пътните такси. Единственият присъщ е екологичната категория. Това е свързано с това да опазваме нашата природа. Постоянно се говори за това какво дишаме. Няма как ние да не се грижим за нашата екология, ако не въвеждаме практики, които да стимулират това“, уточни проф. Асенов.
Проф. Олег Асенов отчете, че в целия процес на въвеждане на тол системата са постигнали точно това, което искат всички страни: плавност, малко покритие и възможност на определено време да седнат на една маса и да видят какъв е бил ефектът от направеното.
„Смятам, че такъв диалог наистина е конструктивен. Смятам, че днешната среща е много важна за нас“, допълни още проф. Асенов.
Той поясни, че новите цени са в процедура. „На 13-ти март изтича обществената поръчка, в момента, в кото тарифата мине през Министерски съвет имаме готовност в тол калкулатура и на маршрутната карта да сменим цените“, коментира още проф. Асенов.
Проф. Асенов уточни, че е започнало монтиране на пътни знаци, които да обозначават тол системата. "Знаците са налични, произведени са. Самият знак е приет със съответен нормативен документ, така че всички тол сегменти ще бъдат обозначени съвсем правилно", обясни проф. Асенов. Той допълни, че на ГКПП-ата се прави информационна кампания и на всеки канал на тежък трафик ще има информационна табела, че става въпрос за нова тол територия", каза още проф. Асенов.
Напиши коментар